Removing Unwanted Modules from the Sidebar Menu | Suppression de modules non désirés dans la barre latérale du menu

Hello,
I had to create, without knowing how, two modules in the sidebar menu during my test of the « Calendar » module. I would like to delete them now.
Here’s how it looks:
image
When I click on them, I get this error:



I have searched the database to try to find where the modules to display are listed without success.
I should mention that there is no mention of « CALENDRIERELO » or « rsgr » in the base_calendar and ical_ tables.
Has anyone faced the same issue? Do you understand what caused it? (I couldn’t reproduce this « bug ») and, most importantly, were you able to resolve it?
Thanks in advance.
Vivien.

Bonjour,
j’ai dû créer, sans savoir comment, lors de mon test du module « Calendrier », deux modules dans la barre latéralle de menu. J’aimerais maintenant les supprimer.
J’ai écumé la base de données pour essayer de trouver où sont listé les modules à afficher sans succès.
Je précise qu’il n’y a nulle part mention de « CALENDRIERELO » ou « rsgr » dans les tables base_calendar et ical_
Quelqu’un a t-il été confronté au même problème ? compris par quoi c’était causé ? (je n’ai pas résussi à reproduire ce « bug ») et surtout a t-il réussi à le ressoudre ?
Merci d’avance,
Vivien.

[Résolu] Si un jour quelqu’un a le même problème : (je ne sais toujours pas comment ça s’est créé)


Administration > les vues > les actions > recherche action.ical.calendar.rsgr
tentative supression :
Capture d’écran du 2023-10-26 12-18-10
bdd : axelordb=# delete from meta_menu where action=‹ 5569 ›;
suppression action fonctionne ensuite

Hello

Instead of executing the query you can also directly delete the menu also from Administration > View management > All menus. So you won’t face Referenced record error.

And for the issue Cannot get property 'XXX' on null object :
You can add ? (question mark) while accessing any sub property of property in groovy expression so if the value is null it will be handled automatically and won’t face such issue. For example calendarManagement?.calendarSet

Thank you.

Ce sujet a été automatiquement fermé après 30 jours. Aucune réponse n’est permise dorénavant.